Jag har ett par gamla träd på tomten som börjar bli riktigt risiga. Några av grenarna hänger farligt nära huset, och jag är orolig att de ska blåsa ner i nästa storm. Jag har funderat på att fälla dem själv, men ärligt talat känns det lite riskabelt. Har någon här erfarenhet av att anlita hjälp för sånt? Vad kostar det ungefär, och är det värt att ta in proffs istället för att försöka själv?
Jag stod inför samma dilemma förra året och kan säga direkt: ta hjälp! Jag tänkte först att jag kunde fixa det själv, men efter att ha sett hur proffsen jobbade insåg jag hur mycket jag underskattat riskerna. De använde rätt utrustning, såg till att allt fälldes på ett säkert sätt och tog även hand om bortforslingen. Om du vill ha mer info om hur det funkar kan du kolla in deras tjänster för Trädfällning. Jag hade aldrig vågat göra det själv efter att ha sett vad som krävs!
Det här är en sån sak där jag verkligen tycker att det är bättre att ta in någon som vet vad de gör. Trädfällning ser enkelt ut på ytan, men det kan gå riktigt illa om något faller åt fel håll. Jag känner en granne som försökte själv och slutade med en gren rakt genom garagetaket… För mig är säkerhet viktigast, och att betala för professionell hjälp känns som en billig försäkring för att slippa oönskade olyckor och dyra reparationer.
Forfatter
Indlæg
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.