Hej alla. Under den senaste vintern märkte jag att huset snabbt tappade värmen trots att systemet var igång nästan hela tiden och elförbrukningen stack iväg mer än jag räknat med. Jag har börjat titta på installation av luftvärmepump eftersom jag sett att montörerna kan anpassa placeringen efter luftflöden och hur rummen är utformade. Det jag inte riktigt förstår är hur mycket man själv behöver förbereda innan montörerna kommer och om de brukar gå igenom hela bostaden innan arbetet startar. Någon som vet hur processen vanligtvis ser ut?