Jag trodde att det bara var att fylla poolen och börja bada, men verkligheten slog till direkt. Efter några dagar var vattnet grönt, barnen klagade på att det var för kallt, och det blåste i skräp hela tiden. En kollega nämnde att han hade haft samma kaos första sommaren innan han fattade att pooltillbehör inte är ett tillval – det är ett måste. Nu undrar jag vad jag borde börja med för att få ordning.
Jag var i samma sits och började med att investera i ett ordentligt filter och ett enkelt pooltak. Det gjorde hela skillnaden. Vattnet blev klart, temperaturen höjdes och underhållet blev enklare. Sen la jag till en värmare som gör att vi kan bada långt in i hösten. Om du vill slippa gissningar så finns allt du behöver här: pooltillbehör stockholm.
Jag tycker det handlar mycket om hur man använder poolen. Är det kidsen som plaskar runt varje dag? Då behöver man pump, värmare och nåt bra skydd direkt. Är det mer för chill på helgerna? Då räcker det med grundutrustning. Själv gillar jag att hålla det enkelt och inte dränka mig i teknik, men en bra robotdammsugare har faktiskt sparat mig massor med jobb och gjort vattnet riktigt fräscht.
Forfatter
Indlæg
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.