Hejsan. Jag håller just nu på att försöka förstå vilken typ av luftvärmepump som faktiskt kan fungera bra i ett lite äldre hus där ventilationen inte är helt optimal och där temperaturen skiftar ganska snabbt mellan olika rum. Jag har försökt läsa guider om hur man räknar på besparing och vilka faktorer som påverkar effektiviteten men blir lätt förvirrad när det kommer till hur stor skillnad själva installationen gör. Är det någon här som har ett äldre hus i Halmstad och kan berätta hur ni gick till väga när ni skulle göra er första bedömning och om det fanns något som var extra viktigt att tänka på?