Jeg har lige tilmeldt mig NordicStream i sidste uge, og jeg er mest her for Nordic Noir-indholdet (stor fan af mørke, atmosfæriske krimier!).
Hvad anbefaler I som de bedste Nordic Noir-serier, der er tilgængelige på platformen lige nu? Jeg har allerede set Broen for nogle år siden, men leder efter noget nyt eller måske skjulte perler.
Velkommen til NordicStream! Hvis du er til Nordic Noir, vil jeg klart anbefale Kastanjemanden og Efterforskningen — begge er mørke, spændende og dybt atmosfæriske serier med stærke karakterer. Forbrydelsen* er også et must, hvis du ikke har set den endnu. Hvis du vil udforske noget mindre kendt, så prøv *Blinded* (svensk thriller) eller Wisting (norsk krimi). Begge har stærke plot og flot skandinavisk setting. Du kan finde dem alle på IPTV — rigtig god fornøjelse med dine krimimaraton!
En anden ny 2025-udgivelse på NordicStream er “Kold Fjord” — den kom lige i marts. Super stemningsfuld, sat i en afsides fiskerlandsby i Norge, masser af mørke familieskandaler + en mordsag. Minder meget om Trapped, men endnu mere dyster.
Forfatter
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.